kuzynka.edyta kuzynka.edyta
2882
BLOG

Ile ich jest?

kuzynka.edyta kuzynka.edyta Rozmaitości Obserwuj notkę 47

czyli Zimowe Ptakoliczenie 2011

Ile ich jest?


W ostatni weekend stycznia odbędzie się w Polsce tegoroczna edycja akcji Zimowe Ptakoliczenie. Już siódma! Akcja jest koordynowana przez Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków (OTOP). Gorąco zachęcam do wzięcia w niej udziału. Nie wymaga to specjalnego wysiłku, ani wydawania pieniędzy. W zasadzie nie trzeba nawet wychodzić z domu Wystarczy usiąść przy oknie, obserwować i liczyć przez jedną godzinę pojawiające się za nim ptaki. Wynik należy spisać na specjalnym arkuszu i wysłać na adres Towarzystwa. Jeśli żaden ptak nie pojawi się przez ten czas w zasięgu wzroku, to nic nie szkodzi. W akcji nie chodzi bowiem o bicie rekordów a o podanie stanu faktycznego. Arkusze wypełnione zerami są także brane pod uwagę.

Na pięknie zaprojektowanej stronie OTOP-u znaleźć można szczegółowe objaśnienia a także opisy i zdjęcia najczęściej spotykanych gatunków. A jeśli ktoś czuje się na siłach, może zostać przewodnikiem wycieczki podczas Ptakoliczenia.

Do akcji zostało jeszcze trochę czasu, tymczasem mała rozgrzewka. Ile jest ptaków na poniższym zdjęciu? Ustalmy, że liczy się każdy dowód obecności pierzastego osobnika – widoczny kawałek dzioba, ogon, oko itp. Kliknięcie zdjęcia  otwiera powiększenie.
 

Ile ich jest?


Rozwiązanie  Ja wypatrzyłam na zdjęciu 23 ptaki. Ale może poniosła mnie wyobraźnia? Pozowały młode wróble i szpaki z mojego ogrodu.

 Ile ich jest?



Wszystkim odwiedzającym mojego bloga dziękuję za wizyty i fajne dyskusje. Pozdrawiam serdecznie.

 

BLOG ZAKOŃCZONY

 

Nie oceniam ludzi po poglądach, ale po sposobie w jakim je głoszą. Mój album Flickr

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości